Alweer 1,5 maand in Oostenrijk - Reisverslag uit Radstadt, Oostenrijk van wietske pol - WaarBenJij.nu Alweer 1,5 maand in Oostenrijk - Reisverslag uit Radstadt, Oostenrijk van wietske pol - WaarBenJij.nu

Alweer 1,5 maand in Oostenrijk

Door: wietske

Blijf op de hoogte en volg wietske

17 December 2012 | Oostenrijk, Radstadt

Hallo allemaal,

Ruim 6 weken ben ik al in Oostenrijk en ik moet zeggen al heel wat beleefd. De eerste paar dagen, genoten van het heerlijke (lente) weer. Alles was eerst wit maar werd al snel groen! Buiten op het balkon was het heerlijk vertoeven. Huisje ingericht, wat overigens heerlijk leven is. Boodschappen gedaan en al de dingen in orde gemaakt, je kent het wel. Hier en daar weer hallo gezegd en ons gezicht weer laten zien. En toen begon het serieuze werk, Landes 1. Eerste 3 dagen snowboard les gehad, super leuk! Prachtig weer, af en toe eens een foto op facebook gezet. Iedere dag theorie, na een dag op de piste, en daarna heerlijk eten in het hotel. Het eten was er erg goed, altijd een buffet. De eerste dagen nam ik nog belegde broodjes mee vanuit de supermarkt later deed ik dit vanuit het hotel. Iedere middag als we pauze hadden was het heerlijk om buiten te eten.
Na de dagen snowboarden kwamen de dagen van het skiën. Ik had een hele fijne ausbilder, der Franz. Methodieken en didactiek veel doorgenomen en gedaan, en dan had hij altijd wel goede tips. Vaak de examen onderdelen geoefend en als je hard genoeg oefent dan maak je progressie. En dan is het leuk om beloond te worden met de worden dat het een droom afdaling was.
Uiteindelijk waren de examenonderdelen lesgeven, theorie examen en de eigen vaardigheid. En dan de cursus afsluiten met goede punten, dat is helemaal leuk!
Toen ik terug kwam in Radstadt was wouter naar Nederland, die is in totaal 4 weken daar geweest. Vanwege onderzoeken en gesprekken over zijn nier. Hij kwam er in Oberhausen, daar was hij aan het werk op de kerstmarkt, achter dat zijn nier nagenoeg niet meer functioneerde. Vanwege erge pijn in zijn buik is hij daar naar de eerste hulp gegaan. Daar hebben ze een echo gemaakt en kwamen ze met deze uitslag.
Dus ik heb in de tussen tijd me in de weekenden goed vermaakt met de familie Borck. Daar ben ik mee wezen skiën, gegeten en naar de kerstmarkt geweest. Heel leuk gehad!
Door de week genoten van het weer en het kijken van Glee, ik ben er helemaal gek van :-)
7 December begon mijn Alpin kurs in Obertauern. Gelukkig ging deze door, vanwege de vele sneeuwval precies een week ervoor! Dat betekende wel dat er nog geen onderlaag lag, met als resultaat dat mijn nieuwe ski's na die week vol met gaten zaten. Ik heb ze weg gebracht om ze te laten repareren. Ik had geluk dat het onwijze gat niet de staal kant eruit had geslagen. Al kon ik hem al wel in de ogen kijken. Al met al een onwijs mooie week gehad, zie de foto's, en ook deze cursus gehaald! Koud was het zeker, min 17 was normaal die week.
Dikke poeder afdalingen gedaan, een hele leuke groep gehad, een top ausbilder der Reini! En ook nog op een hele mooie dag een klim naar de top gedaan en daarna een vette tour naar beneden. Van die afdalingen waar nog niemand naar beneden was gegaan, je ook niet weet wat er voor een ondergrond is. Met als resultaat onwijs mooie poeder en af en toe een onwijze snoekduik, head first, in de losse poeder!
Gelijk na deze cursus 2 dagen met wouter geskied. Hij was weer terug gekomen tijdens mijn cursus, afgelopen dinsdag. Zijn broer en een vriend waren ook mee gekomen. Dat betekende een leuk weekend! Vrijdag met z'n vieren wezen eten bij de Schnitzeleck, om te proosten op het behaalde resultaat. Zaterdag samen de piste op geweest in Kaprun, in het dal regende het, wij hadden sneeuw! Bij ons thuis samen gegeten en een gezellige avond gehad. Zondag hebben we een buckel dag gedaan, nou dat is erg leuk, vooral als je dat niet kan! Mijn benen stonden op springen en de dag erna (vandaag) betekend dat pijn in je hele lijf. Dus een rust dag!
Deze week is er nog geen werk in de skischool, zondag begint het. We hebben weer ander bezoek, Benajmin (de vriend van de zus van wouter) en Henry een vriend van Benjamin. Samen skiën, een dag snowbiken, eten en gezelligheid staan op het programma.
We gaan samen terug naar Nederland begin Januari omdat wouter de 11e geopereerd moet worden. Dan wordt zijn nier eruit gehaald. Ik zal de 12e gelijk weer terug gaan naar Oostenrijk om zondags weer aan het werk te gaan.
Deze week dus nog zelf skiën, 2 buckel dagen, en wat dingen afmaken om aan het werk seizoen te kunnen beginnen.
Jullie hebben in Nederland heel even kunnen genieten van wat sneeuw en koude dagen, hier is het echte werk!

Tot snel! Dikke kus wietske

  • 17 December 2012 - 18:24

    Lon:

    Top hoor dat het zo goed gaat en dat je het ondanks het gebeuren met Wouter naar je zin hebt daar!
    Volgende keer een filmpje erbij hoe je naar beneden knalt? :)

    Leuk om je verhalen te lezen!
    Op naar de volgende mooie ervaringen
    Fijne kerstdagen daar alvast!

    kuss

  • 17 December 2012 - 18:27

    Cisca :

    Hi Wiets! Wat een leuk verhaal zeg. Je bent er lekker druk mee. Leuk te lezen dat het allemaal zo leuk is daar. Fijn dat Wouter eraan geholpen wordt.
    Moet je n wel weer even missen daar.

    Hee have fun!!

  • 17 December 2012 - 23:53

    Arie En Monica:

    Mooie verhalen. Hierdoor krijgen we steeds meer zin om zelf ook te gaan. Aankomend weekend is het zover.

    Jullie succes met alles, mooie Kerst en voor Wouter veel sterkte met de operatie in januari.

    groetjes

    Arie en Monica en kids

  • 18 December 2012 - 19:10

    Wilma:

    Hee Wiets,

    Wat leuk om je verhaal te lezen, ondanks dat ik je via Facebook volg is dit toch weer nieuw nieuws. Wat vervelend dat Wouter last heeft van zijn nier, hoop dat hij zich verder wel goed voelt? Ze halen zijn hele nier eruit? Spannende tijd. Doe hem de groeten en beterschap van mij.
    De sneeuw ziet er echt geweldig uit, wat mooi dat je zo de poeder sneeuw in bent gegaan. Het ziet er echt als genieten blazen uit! Ook gefeliciteerd met het bepalen van je diploma's! Gaat het al goed met het maken van de filmpjes met jullie go pro?
    Eind Januari heb ik als het goed is een week vrij (Tim misschien ook), we moeten nog even contacten over de mogelijkheid om langs te komen. Snel een keer skypen? Lijkt me leuk even persoonlijk bij te kletsen!

    Liefs Wilma

  • 24 December 2012 - 13:07

    Margreeth:

    Hoi Wietske!!

    Erg leuk om te lezen, hoe het jou daar vergaat!
    Fijn dat Wouter er ook weer kan zijn.

    Vandaag voor jullie een mooie zonnige dag...jaloersmakend met alle regen hier..

    Ik wens jullie fijne kerstdagen toe!

    Groeten, Margreeth.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Radstadt

wietske

Via deze site kunnen jullie op de hoogte blijven van onze belevenissen in Nieuw Zeeland

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 14991

Voorgaande reizen:

04 Juni 2013 - 25 November 2013

Nieuw-Zeeland

04 November 2012 - 25 April 2013

Oostenrijk

Landen bezocht: