De hoogste tijd voor een update - Reisverslag uit Radstadt, Oostenrijk van wietske pol - WaarBenJij.nu De hoogste tijd voor een update - Reisverslag uit Radstadt, Oostenrijk van wietske pol - WaarBenJij.nu

De hoogste tijd voor een update

Door: wietske van de pol

Blijf op de hoogte en volg wietske

11 Maart 2013 | Oostenrijk, Radstadt

Hallo iedereen!

Jee, veel te lang geleden dat ik iets van me heb laten horen! Ik schaam me daar dan ook diep voor, schaam, schaam. Nee, ik zal proberen in een iets wat chronologische vorm te vertellen wat ik hier allemaal heb beleefd de afgelopen (3) maanden.

Allereerst natuurlijk kerst, op kerst avond zijn we hier naar de kerk gegaan en daarna doorgegaan naar Wagrain waar onze vriend Vincent een groep had voor een paar mooie wintersport dagen. Daar kregen we een heerlijke maaltijd voorgeschoteld en hebben we het gezellig gehad. Vervolgens hebben we nog een fakkeltocht gedaan en als afsluiting kregen we een mooi optreden van verschillende blaasinstrumenten op het balkon van een huis. Dit is een traditie en ik moet zeggen, het beviel me wel!
Eerste en tweede kerstdag hebben we gewoon gewerkt en samen lekker gekookt en gegeten, niks bijzonders ;)
Het heerlijke stuk vlees hebben we later met onze vrienden van de skischool, sandra, alex, philip en franz opgegeten. Toen ze bij ons kwamen en wij heerlijk voor hun hebben gekookt!

Verder in januari is wouter natuurlijk naar huis gegaan om geopereerd te worden, dit is allemaal ontzettend goed gegaan. Hij heeft zich echt wel slecht gevoeld een kleine week, maar het herstel is erg snel gegaan. Waar we ook ontzettend dankbaar voor zijn. Na 2/3 weken was hij alweer hier en de week erna ging hij alweer lesgeven! En dat heeft ie wel een beetje gemerkt dat hij misschien iets te snel is gaan werken, daarom doet hij het nu ook wat rustiger aan. Hij was erg moe aan het einde van de dag en had weinig energie over om nog iets anders te gaan doen.
In Januari is het niet erg koud geweest, wat het überhaupt nog niet is geweest dit seizoen. Veel gewerkt en filmpjes gemaakt, er was nog weinig sneeuw gevallen dit is pas gekomen in Februari!

In Januari heb ik ook veel bezoek gehad, wat erg gezellig was! Nadat Nadia en Jeffrey met oud en nieuw hier zijn geweest voor een weekje. Zijn Danielle en Manfred en Wilma met Tim hier geweest. Het ene bezoek werd letterlijk afgewisseld door het volgende. Met beide heb ik even mee kunnen skiën, want verder moest er wel gewerkt worden. Maar de tijd werd verder ontzettend plezierig gevuld en ik voelde me een gezegend mens met alle mooie bezoeken.
In deze maand heb ik ook voor het eerst van me leven een echte crash op de piste gehad. Ik was op een stralende zaterdag ochtend aan het lesgeven, een engelse man 2 dag op ski's ever. En ik steek een piste over, achterste voren zodat ik die man beter kon begeleiden/coachen en tips geven. En ik zie in mijn linkeroog hoek een man aankomen die onwijs hard gaat. Ik met mijn slakkentempo kon geen kant meer op en ik werd compleet gelanceerd. Door de lucht, ski's uit, en ik land op de rechter kant van mijn lichaam. Gelijk zodra ik mijn ogen open deed had ik hoofdpijn. Maar gewoon verder lesgeven, nadat ik natuurlijk eerst die Duitser helemaal het lijf vol had gescholden, nee viel reuze mee. Ik was vooral echt geschrokken, zo in de veronderstelling dat dit niet gebeurd als je lesgeeft. Je bent zo duidelijk herkenbaar met je pak, en die man zag mij al ver van te voren, en die keek dus gewoon niet uit. Maar uiteindelijk na de les, gaan zitten en toen werd de misselijkheid en hoofdpijn alleen maar erger, naar huis gegaan. 3 maal de pot onder gekotst en verder in bed gaan liggen en slapen. Dat deed me erg goed en savonds al wel weer wat gegeten. En dan komt natuurlijk de bezorgdheid van pa en ma om de hoek kijken. En daar draaide wilma en ik voor op, een gebroken nacht met om de 2 uur een hallo, hoe gaat en een praatje. De 2e keer dat ze kwam zei ik ja ik ben nog wakker, hahaha. We hebben het bezoek van wilma en tim ook mooi afgesloten met een bezoek aan de Schnitzel eck, met de meest lekkere schnitzels, en wouter was die dag ook terug gekomen dus dit was heel gezellig met z'n 4e!

In Februari kwam eindelijk de sneeuw!! We hebben wel de hele tijd prima kunnen skiën, maar meer en verse sneeuw was meer dan welkom! En in deze maand zijn ook pa en ma langs geweest, dit net voordat pa geopereerd werd. Ze hebben hier geslapen en het was ontzettend leuk en gezellig!! Ze hebben gezien hoe we wonen en leven en daar zijn ze even in mee gegaan, super was het! En dat bezoek hebben we afgesloten met een geweldig lekker etentje met Arie, Els en Lisette Boonstoppel in hun hotel. Geweldige dingen allemaal, en ik ben ontzettend rijk gezegend met een prachtige, warme en heerlijke familie! Pa en ma gingen zondag's weg en die avond hebben we gelijk Maaike van het vliegveld opgehaald! Zij heeft sinds jaren weer geskied en vond het heerlijk! Ook met haar hebben we het fijn en gezellig gehad. We hebben heelrijk wijn gedronken in de wijnbar en ook waren Lisette en Nienke hierbij! We hebben heerlijk, gegeten, gedronken en spelletjes gespeeld en ondertussen lekker bij gekletst. Maaike was alweer naar huis en de laatste dag van Lisette hebben we heerlijk door de poeder in het bos geskied! Nog heerlijk geluncht met Arie en Els erbij, en toen gingen ook zij weer op weg naar huis. Nadat ik Lisette al jaren niet meer had gezien, was dit ook erg fijn om dit mee te kunnen maken.
Verder hebben we het in Februari druk gehad met het maken van de filmpjes van de kindergroepen en de verkoop ervan is dan ook uitstekend verlopen! Wat natuurlijk weer goed is voor de bankrekening :-) Als we thuis komen eind April gaan we ook een bedrijf hierin opstarten. Zodat we meer en beter opdrachten kunnen binnenhalen, omdat het voor bedrijven makkelijker is om samen te werken met een officieel bedrijf.

En toen kwamen we al in Maart! Het is hier al zo warm geweest vorige week dat ik gewoon in een korte broek en een hemdje al op het balkon heb gezeten, zomer zo warm! 15 graden op de piste, sluspuppie sneeuw, water en zeer zwaar om te skiën. Nu is het overal beneden in het dal wat groener, maar het heeft ook alweer en nacht en een dag gesneeuwd! het schijnt, net zoals bij jullie, weer kouder te worden en deze week komt er nog meer sneeuw! Alleen maar lekker, zeg ik. Ik heb me ook opgegeven voor een slalom camp en het 3e en laatste niveau van de Landes opleiding. Dus van 1 tm 20 April zit ik weer in Kaprun om dit te volgen en natuurlijk veel te leren met het doel dit ook te behalen. Al wordt dit wel lastig en zwaar, we gaan ervoor en ik zie wel hoe ver ik kom! Haal ik het nu niet dan zal ik in de toekomst een herkansing doen. Vrijdag ga ik naar Wenen vanwege een reünie van Young Austria, waar ik van de zomer voor heb gewerkt. Dan gaan we lekker eten, stappen en slapen we in Wenen.

Ik moet zeggen dat het hier echt super mooi is, de seizoenen zijn hier veel sterker. De natuur is hier echt onwijs mooi, kleuren veel heftiger. De mensen anders en echt vriendelijk. En we vinden het heerlijk om hier te zijn! Wel is het moeilijk dat als er thuis iets gebeurd dat je dan er niet bent. He, neem de operatie van pa maar ook de vreselijke gebeurtenis van de moord op een oud vriendinnetje en teamgenoot, Afke Kuipers. Vanuit hier heb ik ook mijn verdriet gedeeld en geprobeerd om iets mee te geven aan oa haar ouders.

Om niet af te sluiten met triest nieuws maar met een vreugdevolle mededeling. Volgende week ben ik jarig en wordt ik alweer 28. Sjoerd mijn neefje die ook binnenkort jarig is, is gewoon 10 jaar jonger. Toen ik daar weer met de neus op de feiten werd gedrukt dacht ik toch wel een beetje dat ik oud(er) begin te worden.

Vanuit een zonnig Radstadt met een liefdevolle kus en knuffel zeg ik doei!

Ps: Ons adres is
Pfandling 11
5550 Radstadt

  • 11 Maart 2013 - 17:49

    Bob En Nel:

    Hoi Wiets,

    leuk verhaaltje, het meeste wisten we wel natuurlijk maar leuk om alles op een rijtje lezen. Veel succes met je Landes in Kaprun. En heel veel kusjes vanuit beetje wit Veenendaal, waar het wel echt koud is met een gemene harde wind.

  • 11 Maart 2013 - 23:18

    Arie Brouwer:

    Hoi W en W, leuk die verhalen. Geniet er maar van. Straks mooie verjaardag.

    kus ( Ome) Arie en ( tante) Monica

  • 13 Maart 2013 - 14:31

    Wilma:

    Wat een heerlijke tijd hebben jullie in Radstadt en Flachau! Ik kijk ook terug op een heerlijke ski week! Nog lekker genieten van de tijd daar en de mensen om je heen!
    Liefs xx

  • 17 Maart 2013 - 09:49

    Margreeth:

    Hoi Wietske !

    Wat leuk om weer te lezen, wat je allemaal mee maakt: Goed, hoor!
    Nu ben je in Wenen, zal een prachtig weekend zijn in zo'n mooie stad en even wat anders....

    Heel veel succes straks in Kaprun!!

    Groetjes, Margreeth.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Radstadt

wietske

Via deze site kunnen jullie op de hoogte blijven van onze belevenissen in Nieuw Zeeland

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 14993

Voorgaande reizen:

04 Juni 2013 - 25 November 2013

Nieuw-Zeeland

04 November 2012 - 25 April 2013

Oostenrijk

Landen bezocht: