2e verslag Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van wietske pol - WaarBenJij.nu 2e verslag Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van wietske pol - WaarBenJij.nu

2e verslag Nieuw Zeeland

Door: Wietske

Blijf op de hoogte en volg wietske

29 Juni 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hallo lieve mensen!!

Om verder te gaan op het vorige verslag, ga ik vertellen dat we nu bijna 2 weken al in de caravan leven!! Wij worden door marjolein Frans en ons Maris genoemd, haha. Maar ik kan je zeggen, we wonen hier erg lekker! Slaapt goed, iedere een heerlijke hang bank, koken lukt allemaal prima, genoeg opslag ruimte en bovenal het is hier heerlijk warm!! Zondag de 16 juni zijn we in de caravan gegaan. Eerst helemaal schoongemaakt en ingeruimd, heerlijk! Maandag de 17e zijn we begonnen met werken. De eerste dag bestond uit een meeting en allemaal papierwerk invullen. Dinsdag moesten we naar ons eigen skigebied, The Remarkables, om daar allemaal managers, van van alles en nog wat, te ontmoeten. Ze hebben hier al snel een manager voor iets. En vooral was het erg saai, heel veel gepraat en eigenlijk werd alles opnieuw verteld maar net even anders gebracht. Toen kregen we ook een handboek die we moesten maken. We hebben ook kennis moeten maken met alle verschillende lessen en pakketten ze aanbieden. Daar kreeg je dan weer punten voor en die heb je nodig voor de prioriteitenlijst. Vanuit daar krijg je sneller werk of krijg je pas werk als andere bezet zijn.
Woensdag hebben we geskied in Cornet Peak, veel kunst sneeuw en het zicht was wederom heel slecht. Dus skiën kon ik het niet echt noemen omdat ik als een hark op mn ski's stond. Ik was ook wel bang om te vallen met me knie, omdat je de ondergrond niet kon zien. Maar dat is allemaal echt goed gegaan. Toen was de planning dat we donderdag 20 juni in ons eigen skigebied zouden skiën en kennismaken. Alleen toen kwam de "sneeuwstorm" en door de wind en het slechte zicht is dit dus afgeblaard. En dus waren we vrij en daar hebben we gebruik van gemaakt. Lekker uitslapen en boodschappen doen. We zijn naar Arrowtown geweest met Marjolein, echt super leuk dorp! Echt een Amerikaan's uiterlijk en het leek heel erg op de serie Dokter Quin. Even graven maar dan weet je het misschien weer hoe dat "eruit" zag. Daar hebben we de heerlijkste pi gegeten, dat is een bladerdeeg taartje met draadjes vlees en champignons en een soort van ragout. Die had ik gekozen, was echt heel lekker. En vrijdag hebben we 'grote' inkopen gedaan. Opkijken van de prijzen doe ik maar niet meer. We hadden voor een week inkopen gedaan, met dan ook dingen waar we langer tijd mee doen. Een grote zak met rijst en een grote zak met aardappelen etc. Maar we waren wel even 350 dollar kwijt, hahaha. En we hadden ook bier, nu moest ik mijn ID laten zien. Dat is dus een compliment want ze dacht dus dat ik onder de 18 jaar was. Nou scheelt het maar 10 jaar dus dat is mooi! Ik had geen ID mee, dus kon ik het niet meenemen. Want ik mocht niet het geld aan Wouter geven en hem laten betalen, hij had wel ID mee. Dus is Wouter weer terug in de winkel gegaan en alsnog het bier gehaald terwijl ik stond te wachten. Dit is toch om te brullen!!

Zaterdag precies een week geleden zijn we begonnen met werken. Je bent ingedeeld voor volwassenen, kinderen of privé. Dit kan ook een combi zijn van dit alles. Ik heb 2 dagen een cursus adaptive (aangepast) skiën gedaan. Daarmee werd ik vrijwilliger en kan ik dus op vrije dagen gaan skiën die begeleiding nodig hebben in hun manier van skien. Dit kan dus de zit ski zijn, mono of by (2ski's), of staand maar met lijnen, skipunten aan elkaar vastgemaakt, met van die krukken met skietjes eronder. Allerlei mogelijkheden!! En die persoon heeft dan of ervaring of les gehad bij ons en dan ga je daar de dag mee skiën. Dit is heel leuk en geeft veel voldoening. Wouter is gelijk aan het werk gegaan. Woensdag en Donderdag zijn onze vrije dagen. Ik ben toen gaan skiën met een student die nog nooit had geskied en of sneeuw had gezien. Die ging in de zitski, zo leuk was dat!! En wouter die had een requested (gevraagd) privat, dus die is gaan werken en heeft toen nog meer uur gedraaid die dag. En als je dus gevraagd wordt voor een privé les dan krijg je daar extra geld voor. Ligt eraan hoeveel uur en hoeveel mensen maar dit is echt leuk meegenomen en altijd welkom natuurlijk. En donderdag hebben we een beetje uit gelapen, dit was wel nodig aangezien we woensdag rond 1 uur snachts erin lagen. We hadden heel leuk geborreld met Marjolein en Sanne, die hadden ons uitgenodigd, in een kroeg en daar stond ook een rugby wedstrijd op (dat vond Wouter wel leuk, die was helemaal afgeleid ;)) We hebben gewassen, schoongemaakt en boodschappen gedaan. En aangezien het ook de vrije dag van Marjolein en Sanne is en zij van boodschappen altijd een uitstapje maken. Hebben we ook heerlijk geluncht, en weer een sla en vis gegeten. Sla krijg ik hier bijna niet omdat het zo takke duur is, en Wouter lust bijna geen vis dus dat is ook altijd compromissen sluiten.

Verder het lesgeven hier is echt wennen, je moet het echt op hun manier doen want het kan maar zo zijn dat de mensen die je de ochtend hebt gehad de middag bij je collega zitten. En zo is dat dus ook in dagen, mensen kunnen alleen maar per dag boeken!! En als je dus kinderen hebt dan ben je verzekerd van 5 uur werk en 6 uur als je ook kids hebt die komen lunchen. En als je volwassenen hebt dan kan je in de ochtend nog een uur privé moeten geven, daarna volwassenen, dan in de middag weer privé en om af te sluiten weer 2 uur volwassenen. De liften sluiten hier om 4 uur, en we geven ook les tot 4 uur. Vandaag had ik in de ochtend ook mijn eerste uur privé en deze heeft na geboekt in de middag, dus dat was even extra vangen omdat het een requested was. Je moet wel een beetje 'zorgen/vragen' om werk en zorgen dat je gewoon in de smaak valt. Dus een beetje vriendjespolitiek is het wel. Laat ik daar nou HELEMAAL niet van zijn, dus daar had ik de eerste paar dagen ook wel moeite mee. Maar nu weet je inderdaad dat je het 'zo' kan regelen dat je verzekerd bent van werk. Mensen willen weer van jou les hebben, dat kind heeft veel gehuild en is wel aan mij gehecht geraakt/of is beter als ze weer bij mij komt. Als je dat tegen mannen zegt dan willen ze maar al te graag dat je je eigen kinderen houdt, hahaha.

We doen hier niet zoveel, vooral omdat we om 6:15 opstaan en om 18:00 weer thuis zijn, boodschappen doen als dat moet, koken, afwassen, hangen op de bank/lezen/skype/blog schrijven etc. en dan gaan slapen!! Niet heel spannend, maar het is vermoeiend wat de dag brengt en misschien wordt het straks beter naar mate het steeds iets langer licht blijft. Je hebt in de winter toch andere energie, en ondanks dat overdag de zon schijnt mis ik echt de zomer!! Ik ben verder wel aangepast aan de tijden en het ritme hier, nadat we de eerste week toen we aankwamen, eerst Wouter en daarna ik toch echt wel last kregen van een jet lag. Maar we hebben nog tijd genoeg, en we hebben straks ook een paar maanden om te reizen en te genieten van alles van Nieuw-Zeeland te bieden heeft.

Vandaag had ik voor het eerst in de bus omhoog dat ik dacht het is echt mooi hier en dat ik ervan kon genieten met mijn bakkie thee in mn hand. Dus het gaat uiteindelijk wel lukken denk ik, ondanks dat ik thuis echt mis! Mijn familie en vrienden, je laat zoveel achter en ondanks dat het maar voor een bepaalde periode is. Duurt die periode wel ook echt heel lang hoor!! We zijn hier nu drie weken, nou drie weken thuis of in Oostenrijk voelen toch heel anders. Gek genoeg maar waar.

Rijden hebben we hier ook al gedaan, in de auto van Marjolein, en dit ging heel erg natuurlijk en goed!! Wouter moest even wennen met de spiegels die ook zitten, dus dan moet je wel de juiste kant opkijken. En het oversteken over straat gaat nu af en toe goed. We kijken namelijk altijd de verkeerde kant op en denken dan dat we 'veilig' over kunnen steken. Maar we hebben al wel eens gehad dat de een de ander aan de arm tegen moest houden van oversteken, maar is tot nu toe altijd nog goed gekomen!!

Je hebt hier de Fergburger, deze werd ons in Auckland al aangeraden, deze hebben we ook naar een paar dagen geprobeerd. Wouter was er helemaal weg van, ik niet. Nu hadden we gewoon de standaard dus hebben we van de week een andere samenstelling geprobeerd. De Big All, we delen de burger altijd omdat ze zo groot zijn. Deze moet je in 2 lagen opeten, zo dik! Er hing een doktersverklaring dat er een keer in man in Queenstown naar de dokter was gegaan met een ontwrichte kaak met nog een Big All in mn hand hahaha!!

Nou net lekker een omelet gehad, kopje thee erbij. Zometeen douchen en dan lekker slapen!

Dikke kus en knuffel,

Liefs wietske

  • 29 Juni 2013 - 16:13

    Cisca:

    Vaker van dat soort 'thee in de bus geniet momentjes' houden hoor ;) haha
    Drukke daagjes hebben jullie? Hebben jullie verder al iets van het land gezien behalve de pistes?
    Veel plezier daar! xxx

  • 30 Juni 2013 - 17:22

    Margreeth:

    Hallo W&W!!
    Wat een leuk verslag, weer! Hoe sommige dingen toch zo anders kunnen zijn....
    Raar, hoor : ver is in dit geval echt ver!!
    Wow Wiets....vast houden, hoor dat gevoel, toen er om je ID gevraagd werd...
    Prachtige foto's!!

    Genieten, maar!

    Groetjes, Margreeth.

  • 01 Juli 2013 - 22:42

    Arie Brouwer:

    wat een gezellig verhaal en zo te horen maken jullie genoeg mee. Veel plezier
    dikke kus Arie, Monica, Anne en Joost

  • 03 Juli 2013 - 22:56

    Nelleke:

    Hi Wietske, ziet er prachtig uit! Leuk om je (jullie ;-) zo te volgen.
    Groetjes Nelleke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

wietske

Via deze site kunnen jullie op de hoogte blijven van onze belevenissen in Nieuw Zeeland

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 14996

Voorgaande reizen:

04 Juni 2013 - 25 November 2013

Nieuw-Zeeland

04 November 2012 - 25 April 2013

Oostenrijk

Landen bezocht: